Moksleivių mainai Vilniaus Pranciškaus Skorinos gimnazijoje – 2019 m. kovo mėn.

Kovo 3-7 dienomis Tarptautinio Erasmus+ projekto „Tautinės mažumos – Europos turtas“ dalyviai svečiavosi Vilniaus Pranciškaus Skorinos gimnazijoje. Visų mokyklų atstovai susipažino su Lietuvos sostine Vilniumi, lankėsi Trakų pilyje, Medininkų pilyje, dalyvavo Kaziuko mugėje, Užgavėnių šventėje, kurioje vaišinosi blynais ir kitais skanumynais. Mokiniai turėjo galimybę atskleisti savo žinias protų mūšyje apie Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės pilis. Mūsų mokyklos moksleiviai laimėjo II -ąją vietą. Projekto dalyviai vakščiojo po įspūdingus Valdovų rūmus, kitą dieną Lietuvos nacionaliniame muziejuje susipažino su ekspozicijomis ir muziejinėmis vertybėmis. Važiuodami atgal į namus visi projekto dalyviai dar apsilankė Medininkų pilyje.

Sekmadienį, 2019 m. kovo 3 d. anksti ryte susitikome su draugais iš Vidurinės mokyklos su papildoma baltarusių kalba iš Hainuvkos, kurie kartu  dalyvauja Erasmus + projekte.Visi kartu nuvykome į Vilnių, kur mus pasitiko Vilniaus Pranciškaus Skorinos gimnazijos moksleiviai ir mokytojai, kurie taip pat yra  projekto partneriu. Vilniaus moksleiviai parodė mums Vilniaus centrą ir kartu su jais buvome Kaziuko mugėje. Ten turėjome galimybę išbandyti tradicinius patiekalus, išgirsti gyvą muziką ir įsigyti folkloro suvenyrų. Sugrįžę į viešbutį, artimiau susipažinome su dalyviais iš kitų mokyklų.  Po vakarienės, išsiskirstėme,  kai kurie iš mūsų  nuvyko pas Vilniaus mokinių šeimas, o likusieji liko nakvoti viešbutyje.

Kovo 4 d. prasidėjo  oficialiu susitikimu Vilniaus Pranciškaus Skorinos gimnazijoje. Visus projekto dalyvius pasveikino mokyklos direktorė p. Diana Stachnovič ir  projektą koordinuojančios mokyklos mokytoja p. Anna Chomczuk iš Hainuvkos.  Dalyviams buvo  įteikti  ekologiniai maišeliai ir sportiniai džemperiai  su projekto atributika. Vėliau visi pasiskirstėme ir dalyvavome kūrybinėse dirbtuvėse,  kur išmokome apdirbti  molį, padaryti karpinius bei pagaminti lėlytes. Vilniaus mokykla kiekvienais metais organizuoja  vidinę Kaziuko  mugę, kurios metu moksleiviai parduoda savo pagamintus saldumynus, o surinktus pinigus  aukoja labdarai, mes taip pat pardavėme savo atsivežtus gaminius ir aukojome surinktas lėšas labdarai. Tą pačią dieną lankėme Vilniaus centrą, senamiestį ir susipažinome su istorinėmis vietomis. Vakare restorane „Belmontas“,  valgėme tradicinius lietuviškus cepelinus.

Kovo 5 d. pradėjome viktorina apie Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės pilis, kurią organizavo Vilniaus Pranciškaus Skorinos gimnazija kartu su Baltarusijos Respublikos ambasada Vilniuje. Mes laimėjome II-ąją vietą. Po viktorinos Vilniaus Pranciškaus Skorinos gimnazijoje vyko Užgavėnių šventė. Popietę praleidome  XV a. Trakų pilyje. Po trumpos istorijos pamokos nuvykome į vietinį restoraną, kur ragavome karaimiškų kibinų.

Kovo 6 d. mokėmės liaudies šokių ir dainavome baltarusių ir lietuvių dainas, kurių mus mokė Vilniaus gimnazijos muzikos mokytoja Valentina. Padainavę ir pašokę lankėme Lietuvos valdovų rūmus, pastatytus ant  buvusios Vilniaus žemutinės  pilies griuvėsių. Suvalgę skanius pietus Senatorių restorane nuėjome i Lietuvos nacionalinį muziejų. Vakare smagiai praleidome laiką boulingo klube.

Kovo 7 d. paskutinį kartą susitikome mokykloje Vilniuje, kur vyko oficialus dalyvių atsisveikinimas. Visiems dalyviams susitikimo šeimininkai  įteikė dovanėlių ir atsisveikino šiltais ir nuoširdžiais žodžiais. Po atsisveikinimo visi kartu dar aplankėme Medininkų  pilį ir iškeliavome į namus.  Niekas nenorėjo skirstytis, nes tai buvo prasmingai praleistas laikas ir dar ilgam  išliks šilti prisiminimai.

Projekto dalyviams laikas neprailgo ir dauguma jų jau ilgisi savo draugų bei laukia naujų susitikimų. Šias metais rudenį projekto dalyviai susitiks Punske. Punske įvyks du susitikimai, vienas jų bus skirtas mokytojams ir antras tai moksleivių mainai.